Odnośniki
Przejdź do: starostwokolskie.pl
Treść strony
Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru – GK
1. Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru wykonuje zadania Starosty wynikające z ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne przy pomocy Geodety Powiatowego. Do podstawowych zadań Wydziału należy:
1) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
2) zakładanie osnów szczegółowych,
3) przeprowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości,
4) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
5) tworzenie i prowadzenie baz danych:
a) ewidencji gruntów i budynków,
b) geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu,
c) rejestru cen i wartości nieruchomości,
d) szczegółowych osnów geodezyjnych,
e) obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500-1:5000
6) udostępnianie danych i informacji zgromadzonych w bazach danych, o których mowa ust.6 na zasadach wynikających z aktualnych przepisów prawa,
7) udostępnianie materiałów zgromadzonych w powiatowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym na podstawie zgłoszeń prac geodezyjnych oraz zgłoszeń prac kartograficznych, a także na podstawie wniosków o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
8) wydawanie licencji do materiałów udostępnionych z powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
9) wydawanie zaświadczeń i informacji na podstawie operatu ewidencyjnego, w tym:
a) wypisów i wyrysów,
b) informacji o posiadaniu nieruchomości,
c) informacji o posiadaniu gospodarstwa rolnego.
10) aktualizacja baz danych na serwerze WMS przeznaczonym do udostępniania ich przez sieć Internet w ramach projektu Geoportal 2, a także zawieranie umów i przydzielanie zakresów dostępu oraz haseł,
11) współpraca z Głównym Geodetą Kraju w zakresie tworzenia i utrzymywania zintegrowanego systemu informacji o nieruchomościach, w tym zapewnianie rozwiązań technicznych umożliwiających teleinformatyczny dostęp do danych zawartych w rejestrach publicznych prowadzonych przez Starostę Kolskiego,
12) tworzenie metadanych opisujących zbiory objęte bazami danych wyszczególnionych w ust.5,
13) zabezpieczenie zasobu geodezyjnego i kartograficznego poprzez wykonywanie kopii zabezpieczających baz danych, przetwarzanie materiałów analogowych do postaci cyfrowej oraz podejmowanie innych działań o charakterze przeciwpożarowym i zabezpieczającym przed nieuprawnionym dostępem,
14) planowanie środków na wykonanie prac geodezyjnych oraz prac kartograficznych w celu realizacji zadań Starosty określonych w ustawie Prawo geodezyjne i kartograficzne,
15) opracowanie warunków technicznych prac geodezyjnych oraz prac kartograficznych zlecanych
w celu realizacji zadań Starosty wynikających z ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,
2. Realizacja projektów dotyczących wydziału, które uzyskały dofinansowanie, min. sporządzanie wniosków o płatność, wypełnienie obowiązków sprawozdawczych i informacyjnych oraz obowiązków wynikających z tych projektów,
3.Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Starostę.
4. Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru kieruje wydziałem przy pomocy swojego zastępcy, który działa w zakresie spraw zleconych przez Naczelnika i ponosi przed nim odpowiedzialność.
Metryka
- opublikował: Malwina Morzyckadata publikacji: 2019-08-05 11:01