Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru – GK
Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru wykonuje zadania Starosty wynikające z ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne przy pomocy Geodety Powiatowego.
Do podstawowych zadań Wydziału należy:
1) koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
2) zakładanie osnów szczegółowych,
3) przeprowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości, oraz pracowanie i prowadzenie map i tabeli taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
4) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
5) prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
a) Prowadzenie dla obszaru powiatu:
- ewidencji gruntów i budynków, w tym bazy danych, o której mowa w art.4 ust. 1a pkt 2,
- geodezyjnej sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 3, zwanej dalej „powiatową bazą GESUT”,
- gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
b) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu bazy danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a pkt 7,10 i 12,
c) tworzenie i prowadzenie dla obszaru powiatu standardowych opracowań kartograficznych, co najmniej w jednej ze skal, o których mowa w art. 4 ust. 1e pkt 1 i 2;
d) udostępnianie danych i informacji zgromadzonych w bazach danych, o których mowa ust.6 na zasadach wynikających z aktualnych przepisów prawa,
e) udostępnianie materiałów zgromadzonych w powiatowym zasobie geodezyjnym i kartograficznym na podstawie zgłoszeń prac geodezyjnych oraz zgłoszeń prac kartograficznych, a także na podstawie wniosków o udostępnienie materiałów powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
f) wydawanie licencji do materiałów udostępnionych z powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
g) wydawanie zaświadczeń i informacji na podstawie operatu ewidencyjnego, w tym:
- wypisów i wyrysów,
- informacji o posiadaniu nieruchomości,
- informacji o posiadaniu gospodarstwa rolnego.
h) aktualizacja baz danych na serwerze WMS przeznaczonym do udostępniania ich przez sieć Internet w ramach projektu Geoportal 2, a także zawieranie umów i przydzielanie zakresów dostępu oraz haseł,
i) współpraca z Głównym Geodetą Kraju w zakresie tworzenia i utrzymywania zintegrowanego systemu informacji o nieruchomościach, w tym zapewnianie rozwiązań technicznych umożliwiających teleinformatyczny dostęp do danych zawartych w rejestrach publicznych prowadzonych przez Starostę Kolskiego,
j) tworzenie metadanych opisujących zbiory objęte bazami danych wyszczególnionych,
k) zabezpieczenie zasobu geodezyjnego i kartograficznego poprzez wykonywanie kopii zabezpieczających baz danych, przetwarzanie materiałów analogowych do postaci cyfrowej oraz podejmowanie innych działań o charakterze przeciwpożarowym i zabezpieczającym przed nieuprawnionym dostępem,
l) planowanie środków na wykonanie prac geodezyjnych oraz prac kartograficznych w celu realizacji zadań Starosty określonych w ustawie Prawo geodezyjne i kartograficzne,
m) opracowanie warunków technicznych prac geodezyjnych oraz prac kartograficznych zlecanych
w celu realizacji zadań Starosty wynikających z ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne,
n) Realizacja projektów dotyczących wydziału, które uzyskały dofinansowanie, min. sporządzanie wniosków o płatność, wypełnienie obowiązków sprawozdawczych i informacyjnych oraz obowiązków wynikających z tych projektów,
3.Wykonywanie innych zadań powierzonych przez Starostę.
4. Naczelnik Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru kieruje wydziałem przy pomocy swojego zastępcy, który działa w zakresie spraw zleconych przez Naczelnika i ponosi przed nim odpowiedzialność.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Katarzyna Kazimierczak- Wydział Geodezji, Kartografii i Katastrudata wytworzenia: 2023-04-13
- opublikował: Malwina Morzyckadata publikacji: 2019-08-05 11:01
- zmodyfikował: Malwina Morzyckaostatnia modyfikacja: 2023-04-13 14:37